Thursday 17 August 2017

Nzforex Fees And Charges


NZForex oferece uma alternativa inteligente aos bancos ao fazer transações internacionais. Nossos clientes se beneficiam de taxas de câmbio competitivas, baixas taxas e da especialidade de câmbio focada de nossos revendedores credenciados. Lançada em 2001, a NZForex faz parte do Grupo OzForex, que desde 1998 cresceu para ser uma das maiores empresas de câmbio em linha do mundo. Com salas de negociação em Londres, Sydney e Toronto, NZForex fornece serviços de transferência de dinheiro internacional para clientes em todo o mundo. Ao longo da história da empresa, o Grupo foi premiado com 6h de lugar no BRW Fast 100 e 4 vezes ganhou um lugar no Deloitte Technology Fast 50 Austrália. Nosso contínuo crescimento na Nova Zelândia e no exterior fez de nós um player significativo no mercado global de câmbio. A NZForex é regulada pela Lei de Provedores de Serviços Financeiros (Registro e Resolução de Disputas) de 2008. Nossa plataforma on-line é 128bit SSL criptografada para proteger seus dados. Transferência de dinheiro Transferência de dinheiro Transferência de dinheiro internacional Transferir dinheiro no exterior pode ser caro se você estiver usando os principais bancos ou seus cartões de crédito. Muitos de nossos clientes foram picado com taxas desnecessárias e encargos em seus cartões de crédito ou transferências de moeda. Com base nos nossos comentários de clientes passados ​​aqui estão os problemas com o uso de seu cartão de crédito: taxas de conversão de moeda estrangeira seu banco poderia impor uma taxa percentual de até 3,50 (em uma compra de 10.000, thats um enorme 350). Descubra o que seu banco realmente cobra. Estresse desnecessário e problemas com o pagamento antes da cirurgia muitos clientes tiveram problemas com seus cartões de crédito com seu limite sendo atingido ou seu banco parar seu cartão, pensando que é uma transação fraudulenta. Obviamente, este estresse antes da cirurgia não é bom para a sua cura e recuperação, e nós realmente incentivar todos os clientes a pagar antecipadamente a sua cirurgia para evitar quaisquer problemas. Se você não tiver certeza do montante exato a pagar, basta pagar o que você quer, e você pode completar o montante ou obter um crédito para o montante após a consulta com o seu cirurgião, quando você está completamente decidido sobre os procedimentos que você iria como ter. Os benefícios Para ajudar a economizar seu dinheiro, tempo e estresse, temos agora parceria com especialistas em moeda OzForex e NZForex e CanadianForex para que você possa enviar dinheiro mais rápido e poupar centenas de dólares. Suas taxas de câmbio são muito melhores do que os bancos eo melhor de tudo que você pode transferir qualquer hora que você gosta on-line ou por telefone eles estão abertos 24 horas por dia durante a semana. Usando o OzForex / NZForex / CanadianForex você vai desfrutar: Não transferência ou recebimento de taxas bancárias na maioria dos países Taxas de câmbio comercial em vez das taxas de câmbio de turismo dadas pela maioria dos bancos Acesso on-line 24/7 Acesso a um revendedor dedicado por telefone 24 horas por dia , 5 dias por semana Se pretender pagar antecipadamente o alojamento (se estiver fora do seu país de residência) ou Cirurgia (fora da Malásia / Tailândia), siga os seguintes passos: 1. Ter a quantidade de dinheiro que você gostaria de transferir. Seu gerente GG vai dar isso para você em uma citação depois de ver suas fotos. Se você ainda não tiver certeza dos procedimentos que você gostaria de ter, pode encaminhar uma quantia aproximada e, em seguida, cobrar ou obter um reembolso, uma vez que você está em seu hospital. Pagamento de alojamento deve ser em AUD para o GG Austrália conta bancária Pagamento de cirurgia deve ser em MYR / THB para Malásia / Tailândia hospitais listados ou USD para hospitais na Costa Rica ou México. O registro é GRÁTIS e você pode ver as taxas de negociação ao vivo imediatamente. 5. Se você tiver completado o pagamento, por favor, entre em contato com o OzForex / NZForex / CanadianForex para obter mais informações: Austrália: 1300 300 424 NZ: 0800 161 868/0800 161 868 UK: 0845 686 1950/0845 686 1950 Envie o recibo ao seu gerente de vendas do GG, para que ela confirme com o cirurgião / hospital quando recebeu. Termos e Condições ACORDO DO CLIENTE INDIVIDUAL TERMOS E CONDIÇÕES IMPORTANTE: Os seguintes termos e condições se aplicam a indivíduos que estão transacionando privadamente. Como único titular de uma empresa, como administrador de uma sociedade fiduciária ou como sócio de uma sociedade. Se você estiver representando uma empresa, você precisará entrar em um contrato de cliente corporativo. Você não deve indicar seu acordo a estes termos e condições até que você os tenha lido inteiramente, seja satisfeito que você os compreende e é feliz com o que dizem. 1.1 Transacção Individual - Estes termos e condições aplicam-se a clientes privados (quotyouquot) que estão a lidar com NZForex Limited (quotusquot ou quotwequot) como um indivíduo / s através de qualquer um dos nossos sites. 1.2 Propriedade dos Fundos - Você deve ser o proprietário do dinheiro que você pretende transferir. 1.3 Nomeação do Agente - Se você desejar que recebamos instruções de outra pessoa agindo em seu nome, você deve assinar um Formulário de Nomeação do Agente. 1.4 Estrutura do presente Contrato - Este Contrato é um contrato mestre que se aplica a todas as Transações que você fizer posteriormente com a Companhia. Os detalhes específicos de cada Transação individual serão acordados separadamente no momento em que você registrar essas Transações, eles constituirão acordos separados em seu próprio direito, mas incorporará estes termos e condições. 1.5 Outros Documentos que Você Deve Ler - Você reconhece ter recebido cópias dos seguintes documentos: (i) Declaração do Produto. (Ii) Política de Privacidade. (Iii) Acordo de Uso do Website. (Iv) Declaração Regulatória. 2.1 Serviços de Câmbio - Oferecemos serviços de transmissão de dinheiro através de Contratos à vista (a liquidar dentro de 2 dias) e Contratos a prazo (a liquidar entre 2 dias e 12 meses). 2.2 Sem Margem ou Negociação Especulativa - Nós não oferecemos nenhuma forma de margem ou instalações de negociação especulativa. Quando você entra em uma transação, você deve entregar-nos o montante total dos fundos que você está transferindo em ou antes da data acordada. 2.3 Não há compensação da taxa de câmbio - Não concordaremos em entrar em qualquer tipo de acordo de compensação que permita que você nos pague apenas o valor de qualquer perda que possa ser realizada na liquidação da transação ou que pague Qualquer lucro, como resultado de movimentos cambiais. 2.4 Nenhum Conselho Financeiro - Não levaremos em consideração sua situação financeira atual ou futura, ou necessidades de investimento, quando iniciarmos uma Transação com você. Não iremos fornecer qualquer recomendação ou parecer em relação a uma Transação. Podemos fornecer-lhe informações relativas à mecânica da Transação que você está propondo entrar. Você deve obter o seu próprio aconselhamento financeiro e fazer a sua própria avaliação sobre se o nosso serviço é adequado para suas necessidades. Você deve selecionar o tipo eo tempo de cada transação que você entra em si mesmo. 3 Suas Instruções 3.1 Nome de Usuário e Senha - Nós lhe emitiremos um nome de usuário e uma senha que permitirão que você nos forneça instruções, on-line, por telefone ou por e-mail. É de sua responsabilidade garantir a segurança do seu nome de usuário e senha. Confiaremos em quaisquer instruções recebidas de acordo com o uso do nome de usuário e senha sem verificar a identidade do usuário e você estará sempre vinculado por essas instruções. 3.2 Agente - Se você nomear outra pessoa para agir em seu nome (quotAgentquot), preenchendo um Formulário de Nomeação de Agente ou por escrito, agiremos de acordo com todas as Instruções recebidas de seu Agente e você ficará vinculado a essas Instruções, Até que você nos forneça um aviso por escrito de 48 horas da sua intenção de retirar sua autoridade para esse Agente. 3.3 Nenhuma Obrigação de Aceitar Instruções ou Transacções de Processo - Embora sempre procuremos cumprir as suas Instruções o mais rápido possível, pode haver circunstâncias em que não possamos fazê-lo. Portanto, sempre nos reservamos o direito de recusar aceitar as suas Instruções e de fazê-lo sem dar-lhe quaisquer razões e sem incorrer em qualquer responsabilidade para com você por qualquer perda resultante ou danos sofridos por você ou qualquer outra parte. 4.1 Ligação de Transação - Se você deseja entrar em uma Transação, pode fazê-lo dando-nos instruções on-line, por telefone ou por e-mail. A Transação será juridicamente vinculativa para você quando recebermos suas Instruções de acordo com este parágrafo 4 ou parágrafo 5. 4.2 Transação Confirmar Auto Online - Se você entrar em uma Transação de Confirmação Automática on-line, a Transação será juridicamente vinculativa para você assim que Conforme recebemos suas Instruções eletrônicas. Nós lhe forneceremos a confirmação dos Detalhes da Transação na tela no momento em que você reserva a Transação, mas não lhe forneceremos qualquer confirmação posterior de qualquer tipo, a menos que você a solicite. 4.3 Confirmação de reserva on-line - Se você reservar uma Transação on-line que não seja uma Transação de Confirmação Automática, tentaremos entrar em contato com você por telefone dentro de 15 minutos da sua reserva on-line para confirmar os detalhes da Transação. A Transação será juridicamente vinculativa para você na conclusão da chamada telefônica. Se não pudermos entrar em contato por telefone com o número que você nos deu dentro de 15 minutos, reservamo-nos o direito de cancelar a reserva e não entrar na transação. 4.4 Reservas por E-mail - Se você fizer uma Transação por e-mail, a Transação será vinculada a você quando processarmos seu e-mail. Você reconhece que, se você optar por registrar uma transação por e-mail, ela não poderá ser processada imediatamente. Quando processamos suas Instruções, nós lhe enviaremos um e-mail com a indicação "Confirmação de Domínio". A Confirmação do Contrato constitui um mecanismo de correção de erro somente se você não entrar em contato conosco dentro de 24 horas após o recebimento da Confirmação do Contrato, os detalhes da Transação serão considerados corretos. 4.5 Reserva por telefone - Se você registrar uma Transação por telefone, a Transação será legalmente vinculante no final da chamada telefônica. Enviar-lhe-emos um e-mail com a indicação de confirmação de chamada. A Confirmação do Contrato constitui apenas um mecanismo de correção de erros. Se houver qualquer discrepância entre a Confirmação do Contrato e os detalhes da Transação que já foram acordados na conversa telefônica, entre em contato conosco dentro de 24 horas após o recebimento da Confirmação do Contrato, na falta da qual os detalhes da Transação na Confirmação do Contrato serão Consideradas corretas. Em caso de qualquer litígio, a transcrição de nossa conversa telefônica pode ser usada como prova quanto aos termos do contrato que foi celebrado. 4.6 Cancelamento - Uma vez que uma Transação tenha se tornado juridicamente vinculante, você não poderá cancelar a Transação em nenhuma circunstância. Você só poderá tomar medidas para corrigir qualquer dos detalhes da transação estabelecidos na Confirmação do Contrato se a Confirmação do Contrato não refletir os detalhes da transação que já foram acordados. 4.7 Cotações Fora do Mercado - Se cotizarmos uma Taxa que seja claramente um erro da nossa parte (quotOut-of-Market Quotequot) como resultado de um erro técnico ou humano, não é obrigatório para nós. Você deve notificar-nos assim que o erro vier a sua atenção e nós requote a taxa o mais cedo possível. 4.8 Prompt Performance por Você - Você reconhece que as taxas de câmbio podem flutuar rapidamente, de modo que a Taxa que nós cotizamos está condicionada à pronta execução de suas obrigações. Nós nos reservamos o direito de requote a Taxa se você não nos fornecer as informações solicitadas ou fundos em tempo. 5 Transações de Adiantamento 5.1 Detalhes do Contrato de Adiantamento - Um Contrato a Prazo se tornará juridicamente vinculativo a partir do momento em que os detalhes da Transação forem acordados oralmente entre nós na chamada telefônica. Após a chamada telefônica, enviaremos um documento intitulado Confirmação do Contrato. A Confirmação do Contrato constitui apenas um mecanismo de correção de erros. Se houver qualquer discrepância entre a Confirmação do Contrato e os detalhes da Transação que já foram acordados na conversa telefônica, entre em contato conosco dentro de 24 horas após o recebimento da Confirmação do Contrato, na falta da qual os detalhes da Transação na Confirmação do Contrato serão Consideradas corretas. Em caso de qualquer litígio, a transcrição de nossa conversa telefônica pode ser usada como prova quanto aos termos do contrato que foi celebrado. 5.2 Pagamento Antecipado - Reservamo-nos o direito de solicitar que você pague um ou mais Pagamentos Antecipados em relação a todos os Contratos a Prazo. Podemos solicitar um Pagamento antecipado tanto no momento em que você registrar a Transação a termo e em qualquer momento antes da Data de Vencimento. Você reconhece que o valor de quaisquer Pagamentos Antecipados solicitados será determinado por nós, a nosso critério. Você reconhece que qualquer Pagamento Antecipado é um pagamento parcial do valor integral do Contrato a Prazo, que você não mantém nenhum interesse ou qualquer direito a ser reembolsado, qualquer Pagamento Antecipado e que, de acordo com o parágrafo 6.8, Não lhe pagará quaisquer juros sobre qualquer Pagamento Antecipado. 5.3 Falha no Pagamento Antecipado - Se pedimos que você pague um Pagamento Antecipado, você deve pagar o valor que pedimos na data que indicamos. Se não o fizer, reservamo-nos o direito de encerrar o Contrato a Prazo de acordo com o parágrafo 9. 5.4 Mudança para a Data de Vencimento - Você pode nos pedir para antecipar a Data de Vencimento ou estender a Data de Vencimento em relação à Total ou apenas parte do seu contrato a termo. Você reconhece que podemos concordar com tal pedido inteiramente a nosso critério. Se concordarmos, você reconhece que a Taxa será ajustada para contabilizar o momento da nova data de liquidação. 5.5 Pagamento do Valor Completo na Liquidação - Você deve transmitir a nossa conta o valor total do Contrato a Prazo, menos qualquer Pagamento Antecipado já pago, juntamente com quaisquer taxas de serviço que solicitamos, até a Data de Vencimento. 6.1 Pagamentos Spot do Contrato - Você deve iniciar o pagamento em nossa conta do valor total de um Contrato Spot no dia em que a Operação se tornar legalmente vinculante de acordo com o parágrafo 4. Se não tivermos recebido os fundos dentro de 2 dias úteis, Para fechar a transação de acordo com o parágrafo 9. 6.2 Pagamentos de Contrato a Prazo - Você deve garantir que você paga em nossa conta o valor total de todos os Contratos a Prazo em ou antes da Data de Vencimento. Se não tivermos recebido os fundos até a data de vencimento (ou qualquer alteração acordada até a data de vencimento), reservamo-nos o direito de encerrar a transação de acordo com o parágrafo 9. 6.3 Nenhum dinheiro ou cheques - Você reconhece que não aceitamos Dinheiro ou cheques. Você concorda em efetuar todos os pagamentos em nossa conta por meio eletrônico e você reconhece que transmitiremos seus fundos apenas por meios eletrônicos. 6.4 Conta de Beneficiário - Você deve fornecer todos os detalhes da conta para a qual você está enviando seu dinheiro (quotBeneficiary Accountquot), incluindo o nome completo e endereço do titular da conta eo nome completo e endereço do banco em que a conta é Realizada ou antes da data que indicamos. Se não o fizer, reservamo-nos o direito de encerrar a transação de acordo com o parágrafo 9. 6.5 Número da conta do beneficiário - Confiaremos unicamente no número da conta que você nos fornecer para sua Conta do Beneficiário e não verificará para garantir que a Nome fornecido por você concorda com o número de conta que você nos deu. 6.6 Montante integral - Todos os pagamentos devem ser recebidos por nós em fundos compensados ​​e pelo valor total a ser transferido, incluindo quaisquer taxas de transação que possam ser pagáveis ​​e quaisquer taxas de serviço que foram solicitadas por nós antes de creditar sua Conta de Beneficiário. No caso de concordarmos em fazer um pagamento por você sem ter recebido o valor total, você reconhece que não estamos renunciando ao nosso direito de pedir o valor total após a transação ter sido processada. 6.7 Não há Fundos na Trust - Você reconhece e concorda que não possuímos nenhum pagamento por você (incluindo qualquer Pagamento Antecipado) ou quaisquer fundos em moeda estrangeira comprados em conexão com uma Transação em confiança e não colocaremos tais fundos em um banco separado conta. 6.8 Sem Juros Pagos - Você reconhece que não lhe pagaremos quaisquer juros sobre qualquer pagamento por você (incluindo qualquer Pagamento Antecipado) ou quaisquer fundos em moeda estrangeira adquiridos em conexão com uma Transação ou de outra forma. 6.9 Fundos detidos por nós sem instruções - Em circunstâncias em que nos solicita que detenhamos fundos em moeda estrangeira adquiridos em ligação com uma transacção enquanto aguardam instruções adicionais, deve fornecer-nos as suas instruções o mais rapidamente possível se não o fizer no prazo de 3 meses , Transferiremos os fundos em moeda estrangeira para a sua Conta de Beneficiário sem juros. 7 Fundos mal direccionados 7.1 O seu erro - Se os seus fundos são enviados para a conta errada como resultado de um erro cometido por si, e agimos de acordo com as suas Instruções, não teremos qualquer obrigação de recuperar os fundos ou de reenviar Os fundos para a Conta de Beneficiário correta. Você precisará registrar uma nova Transação. 7.2 Nosso Erro - Se os seus fundos são enviados para a conta errada como resultado de um erro cometido por nós, tomaremos medidas urgentes por conta própria para recuperar esses fundos, desde que você tome medidas imediatas para nos ajudar a recuperar qualquer Fundos se o beneficiário equivocado está relacionado a você ou associado a você de alguma forma. 8.1 Ligação Legal - Você pode entrar em uma Ordem on-line, por telefone ou por e-mail. Sujeito ao seu direito de cancelar a Ordem de acordo com o parágrafo 8.2, a Ordem tornar-se-á vinculativa a partir do momento que suas Instruções são recebidas por nós. Depois de recebermos as suas Instruções, nós lhe enviaremos uma Confirmação da Encomenda. A confirmação do pedido constitui um mecanismo de correção de erros somente se você não entrar em contato conosco imediatamente após a confirmação do pedido, os detalhes da transação serão considerados corretos. 8.2 Cancelamento de Ordens por Telefone Somente - Você pode cancelar uma Ordem a qualquer momento antes que a Taxa Alvo seja alcançada dando-nos aviso por telefone. Você não pode cancelar uma Ordem depois que a Taxa Alvo foi atingida, independentemente de termos ou não informado que a Taxa Alvo foi atingida. Quando a Taxa de Destino é acionada, você está legalmente vinculado pela Transação. 8.3 Pagamento - Nós o notificaremos por telefone ou e-mail o mais cedo possível no Dia Útil ou no Dia Útil seguinte após o atingimento da Taxa de Destino. Assim que receber a nossa notificação, deverá tomar medidas para garantir que os fundos cheguem à nossa conta até à Data de Entrega. Se não recebermos os fundos a tempo, reservamo-nos o direito de encerrar a transação de acordo com o parágrafo 9. 9.1 Encerramento de transações - Podemos recusar executar uma transação ou podemos fechar uma determinada transação ou todas as transações atuais (I) se você não fizer qualquer pagamento quando for devido, incluindo o pagamento de qualquer Pagamento Antecipado que tenha sido solicitado por nós (ii) se você não fornecer qualquer informação relevante (Iii) no caso de sua morte ou perda de capacidade mental (iv) no caso de um processo de falência ser iniciado contra você ( V) se o cumprimento de nossas obrigações sob este Contrato se tornar ilegal; (vi) se surgir uma disputa séria entre nós ou (vii) se você violar um termo importante deste Contrato ou de qualquer Transação. 9.2 Conseqüências do fechamento - Quando encerramos algumas ou todas as transações que você fez, nós compramos de volta a moeda que adquirimos em conexão com a transação às taxas de mercado vigentes escolhidas por nós de boa fé. Se o valor da moeda que você nos pediu para trocar for fortalecido, uma perda será incorrida na Transação e você será responsável pelo pagamento do valor dessa perda, juntamente com quaisquer despesas, prêmios, comissões ou outras taxas incorridas por nos. 9.3 Nenhum Pagamento de Lucro - Nós não lhe pagaremos nenhum lucro decorrente do fechamento de uma transação em quaisquer circunstâncias. 9.4 Pagamento de Perda - Você reconhece que o valor de qualquer perda ocorrida no fechamento de uma transação é uma dívida paga por você. Você concorda que podemos deduzir imediatamente o valor total de qualquer perda (juntamente com quaisquer despesas, prêmios, comissões ou outras taxas) de qualquer reembolso devido a você ao fechar uma transação (por exemplo, o valor de qualquer pagamento antecipado). Se o valor que pretendemos recuperar exceder o valor de qualquer reembolso devido a você, você concorda em pagar o saldo no prazo de 7 dias após ter sido notificado pelo valor total devido. 9.5 Juros - Você concorda que podemos cobrar juros sobre qualquer quantia que permaneça a pagar a nós depois de fecharmos todas ou algumas de suas transações a uma taxa de 2 por ano sobre a taxa oficial de caixa publicada ocasionalmente pelo Banco de Reserva Da Nova Zelândia (ou da autoridade monetária que a substitua). Os juros serão acumulados e serão calculados diariamente e serão compostos mensalmente a partir da data em que o pagamento foi devido até a data em que o pagamento integral for efetuado por você. 9.6 Notificação Padrão - Você deve nos notificar imediatamente se tiver conhecimento de qualquer evento mencionado no parágrafo 9.1 acima. 9.7 Aviso de Empréstimos Devidos - Se fecharmos uma Transação, enviaremos uma declaração por escrito explicando o montante de quaisquer quantias que podem ser pagas a nós, o valor de qualquer reembolso devido eo valor de quaisquer deduções feitas por nós Desse reembolso. Cumprimento da LBC / CTF - Você se compromete a que não fará scientemente nada para nos colocar em violação da Financial Transactions Reporting Act de 1996, da Terrorism Suppression Act de 2002, da Lei de Repressão ao Terrorismo de 2002 Lei de Recuperação Criminal de 2009, ou a Lei de Lavagem de Dinheiro e Contra o Financiamento do Terrorismo de 2009 e outros instrumentos subordinados (ldquoAML / CTF Lawsrdquo). Você compromete-se a notificar-nos se tomar conhecimento de qualquer coisa que nos ponha em violação das Leis da AML / CTF. 10.2 Fornecimento de Informações - Se solicitado, você se compromete a fornecer informações e assistência adicionais e atender a todos os pedidos razoáveis ​​para facilitar a nossa conformidade com Leis AML / CTF na Nova Zelândia ou uma jurisdição equivalente no exterior. 10.3 Nenhum motivo para suspeita - Você se compromete a não estar ciente e não tem motivos para suspeitar que: (i) o dinheiro que você está transferindo é derivado de ou relacionado com lavagem de dinheiro, financiamento do terrorismo ou atividades similares (ldquoIllegal Activitiesrdquo) O dinheiro que você está transferindo será usado para financiar, ou em conexão com, atividades ilegais. (Iii) o dinheiro que você está transferindo é ou pode ser relevante para a investigação ou processo de qualquer pessoa por uma ofensa de lavagem de dinheiro (iv) o dinheiro que você está transferindo é ou pode ser relevante para a execução da Lei de Recuperação Criminal 2009 ou a Terrorism Suppression Act 2002. 10.4 Consentimento à Recolha de Informações por Nós - Estamos sujeitos às Leis AML / CTF. Você concorda em divulgar, em conexão com as Leis AML / CTF, qualquer de suas Informações Pessoais (conforme definido no Privacy Act 1993) que possamos ter. 10.5 Congelamento ou Bloqueio Transferência de Fundos - Em certas circunstâncias, podemos ser obrigados a congelar ou bloquear uma conta quando for usado em conexão com Atividades Ilegal ou suspeitas de Atividades Ilegal. O congelamento ou o bloqueio podem surgir como resultado do monitoramento de contas exigido pelas Leis AML / CTF. Se isso ocorrer, não seremos responsáveis ​​por quaisquer consequências ou perdas, e você concorda em nos indenizar se formos responsáveis ​​por terceiros em conexão com o congelamento ou bloqueio de sua conta. 10.6 Direito de recusar fornecer nosso serviço - Nós nos reservamos o direito, a qualquer momento, de recusar, a nosso exclusivo critério, fornecer nosso serviço. 11.1 Política de Conflitos - Se você tiver um problema com nosso serviço, você deve inicialmente trazer sua queixa para que possamos lidar com ela de acordo com nossa política de disputas internas. Nosso oficial de reclamações tentará resolver a disputa para sua satisfação o mais rápido possível. 11.2 Esquema de Resolução de Disputas - Se a disputa não puder ser resolvida de acordo com nossa política de disputas internas, você deverá então submeter formalmente a controvérsia ao esquema de resolução de disputas aprovado do qual somos membros para os Provedores de Serviços Financeiros (Registro e Resolução de Disputas) Lei de 2008 para determinação de acordo com as regras desse regime ea Lei de Provedores de Serviços Financeiros (Registro e Resolução de Disputas) de 2008. 11.2 Ação Legal - Nada neste parágrafo impede qualquer de nós de se aproximar de um tribunal para uma injunção urgente e nada nos impede De tomar medidas legais imediatas para recuperar quaisquer valores que você possa nos dever como resultado do fechamento de uma transação sob o parágrafo 9. 12 Limitação de responsabilidade 12.1 Nenhuma responsabilidade por atrasos - Você reconhece que atrasos na transmissão e recebimento de pagamentos podem ocorrer. Em particular, você reconhece que operamos uma plataforma de negociação on-line que pode estar sujeita a problemas técnicos ou outros, cuja natureza e duração podem estar fora de nosso controle. Nosso serviço também envolve o uso de intermediários que estão fora de nosso controle. Assim sendo, enquanto fazemos tudo o que razoavelmente estiver ao nosso alcance para assegurar a transmissão atempada dos fundos, não podemos garantir que as transferências de fundos serão sempre feitas a tempo e, sujeito ao parágrafo 12.4, não podemos aceitar qualquer responsabilidade por quaisquer perdas sofridas por você Como resultado de quaisquer atrasos na transmissão de fundos. 12.2 Responsabilidade Limitada - Sujeito ao parágrafo 12.4, nós não assumimos em nenhuma circunstância a responsabilidade para com você em excesso da quantia de dinheiro que você realmente nos pagou em relação a qualquer Transação particular. Sujeito ao parágrafo 12.4, não seremos responsáveis ​​perante você por qualquer tipo de danos ou prejuízos conseqüentes que você possa sofrer como resultado de: (i) atrasos na transferência de seus fundos ou (ii) nossa recusa em qualquer momento para transferir Seus fundos. Sem prejuízo de qualquer efeito deste parágrafo ou de qualquer outro parágrafo deste contrato, entende-se por dano compensatório os danos decorrentes de: (i) perda de negócios (ii) perda de oportunidade de realizar um ganho em decorrência de alienação (Iii) perda de qualquer outra oportunidade ou (iv) perda de juros sobre os fundos. Para evitar dúvidas e sem limitar qualquer outra disposição deste Contrato: (a) se seus fundos forem enviados para a conta errada ou não conseguirem alcançar sua Conta de Beneficiário como resultado de um erro cometido por nós, creditaremos ao seu Beneficiário Conta no montante total dos fundos que você espera receber (sujeito sempre às suas obrigações nos termos do parágrafo 7.2), mas essa será a extensão total de nossa responsabilidade para com você (b) se fecharmos ou se recusarmos a processar um ou mais dos Suas Transações por qualquer motivo, devemos, após a dedução de qualquer perda de acordo com o parágrafo 9.4, se for o caso, reembolsar-lhe quaisquer pagamentos anteriores efetuados por você em relação às Transações relevantes por meio de Pagamento Antecipado ou de outra forma, mas esse será o valor total Nossa responsabilidade para com você. 12.3 Se você for um consumidor (conforme definido na Consumer Guarantees Act 1993 (ldquoCGArdquo)) e estiver adquirindo ou mantendo-se como adquirindo os serviços para fins comerciais, a CGA não se aplicará. 12.4 Sujeito ao parágrafo 12.3, nada neste Acordo afetará quaisquer direitos que você ou qualquer outra pessoa possa ter sob a CGA. 13 Garantias e Indenizações 13.1 Suas Garantias - Você concorda que as seguintes afirmações são verdadeiras e precisas, e você reconhece que podemos recusar processar, ou Fechar, uma Transação se acharmos em qualquer etapa que elas não são verdadeiras e precisas: ( (Ii) você é o beneficiário do dinheiro que você está procurando transferir (iii) você não está agindo em nome de outra pessoa (iv) você nos informará se você está agindo como: (B) um administrador fiduciário ou (c) um sócio de uma parceria (v) se você estiver agindo como um administrador de um trust, você está devidamente autorizado a celebrar este Contrato e Quaisquer Transações de acordo com os termos da escritura fiduciária relevante (vi) você tem uma razão comercial ou pessoal válida para entrar em cada Transação e não entrará em nenhuma Transação para propósitos especulativos e (vii) ao tomar sua decisão de entrar em uma transação Transação, você não confiará em qualquer informação que possa ser fornecida de tempos em tempos por nós em nosso site ou por nossos funcionários ou consultores. 13.2 Sua Indenização - Você concorda em nos indenizar por quaisquer custos, despesas ou taxas que pudermos incorrer como resultado de sua incapacidade de cumprir suas obrigações sob este Contrato, quer elas surjam sob o parágrafo 9 ou de alguma outra maneira. Isso inclui quaisquer custos legais que possamos incorrer, a fim de fazer valer os nossos direitos ou recuperar quaisquer montantes que você nos deve. Você também concorda em nos indenizar por quaisquer taxas, custos, taxas e impostos cobrados por terceiros, incluindo taxas cobradas pelo banco beneficiário, independentemente de essas taxas ou encargos terem sido notificados antecipadamente. Você também concorda em indenizar-nos e aos nossos funcionários, empregados e agentes em relação a qualquer perda, dano, custo ou despesa que nós ou eles possam sofrer ou incorrer decorrentes ou relacionados a qualquer reclamação apresentada por um terceiro decorrente de uma violação por você Do presente Acordo. 14.1 Política de Privacidade - Você concorda que os termos da política de privacidade que lhe são fornecidos (e que podem ser alterados periodicamente) fazem parte deste Acordo. Além dos termos estabelecidos em tal política de privacidade, as outras disposições deste parágrafo 14 se aplicam às suas informações pessoais. 14.2 Coleta de Informações Pessoais - Você reconhece que, para fornecer nosso serviço a você, precisamos obter certas informações sobre você de caráter pessoal e você concorda em fornecer qualquer informação pessoal que nós solicitamos. Você reconhece que se você recusar ou deixar de fornecer qualquer informação solicitada, talvez não possamos processar qualquer Transação / s para você. 14.3 Entre em contato - Se você tiver alguma dúvida sobre a coleta e uso de suas informações pessoais, entre em contato com o nosso Gerente de Compliance no 0800 161 868 ou em compliancenzforex. co. nz. 14.4 Acesso às suas informações pessoais - De acordo com a Lei de Privacidade de 1993, você tem direitos de acesso e correção de informações pessoais que a NZForex possui. Isso pode ser feito entrando em contato com o nosso Compliance Manager. 14.5 Objetivo da Coleta - Coletamos informações sobre você para fornecer nosso serviço a você, para satisfazer nossas obrigações regulatórias de acordo com a legislação de LBC / CTF referida no parágrafo 10 e para avaliar sua solvabilidade para os fins referidos no parágrafo 3. 14.6 Organizações que podem receber suas Informações - Podemos fornecer suas informações pessoais aos nossos banqueiros intermediários e a quaisquer órgãos reguladores governamentais que normalmente o exigem ou podem solicitá-lo. Podemos também fornecer as suas informações a quaisquer parceiros, agentes ou intermediários que sejam uma parte necessária da prestação dos nossos serviços. 14.7 Intermediários Internacionais - Você reconhece e concorda que usamos intermediários internacionais para processar Transações em seu nome e que suas informações pessoais podem ser enviadas para esses intermediários no exterior para completar a Transação. 14.8 Consentimento para Relatórios de Referência de Crédito - Informações (incluindo informações padrão) podem, de tempos em tempos, ser divulgadas e coletadas de agências de relatórios de crédito (como Veda) e agências de cobrança para avaliação e controle de crédito e recuperação de dívidas. You acknowledge and agree that we may access any electronic databases necessary to assist us to identify you and to assess your credit worthiness. In particular, you agree that we may, and you authorise us to, obtain, use and retain information about you that we have obtained from any business that provides information about the credit worthiness of individuals, including a consumer credit report from a credit reporting agency, for any of the purposes set out in the privacy policy or this paragraph 14, and for those entities to provide us with the information we may require. In doing so, we may give information about you to a credit reporting agency for the purpose of obtaining a consumer credit report about you and allowing the credit reporting agency to create or maintain a credit information file containing information about you, and you authorise us to do so. The information will be limited to your identity particulars, including your name, sex, address (and the previous two addresses), date of birth, name of employer, and drivers license number, as well as the fact that you have made an application for credit to us. Information disclosed to credit reporting agencies (including default information) will be held by each agency on its system, accessed by the customers of the credit reporting database and used to provide its credit reporting services (including the maintenance of credit information files and supplying the information to other customers of the relevant credit reporting agency). Under the Privacy Act 1993, you have rights of access to, and correction of, your personal information. 14.9 Use of Your Information - You agree that we may use any information we collect about you for the purposes of complying with our obligations under any AML/CTF Laws and for any other purpose directly related to the provision of our services. 14.10 Information Correct and Up-to-Date - You must ensure that all information you give to us is accurate and up-to-date at all times. You must tell us if any of your personal details change as soon as practicable. 14.11 Protection of Information - We collect and store all information electronically and take all reasonable steps to protect information from unauthorised access, but we cannot accept liability for unauthorised access or use of your personal information. 14.12 Retention of Information - Any information collected by us, including telephone recordings or transcripts, may be kept or destroyed in accordance with our information retention policy. 14.13 Recording Phone Conversations - You consent to the electronic recording of all telephone conversations that take place between us without an automatic warning tone or warning message being given and you agree that we may use the recordings as evidence in any dispute or anticipated dispute between us. 15.1 Notices - Where notice in writing is required under this Agreement, it may be sent by fax, post or email. Proof of posting will be proof of receipt in the case of facsimile or email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent to the last known postal address, email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 15.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this Agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 15.3 Governing Law - This Agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New Zealand and you submit to the non-exclusive jurisdiction of the courts of New Zealand. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Agent Appointment Form means a form that we will give you to enable you to appoint somebody else to transact with us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in paragraph 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. Instructions means a request made by you to enter into a Transaction. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by the Company and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. NZForex means NZForex Limited (CN: 2514293) whose registered office is C/o Macquarie NZ Limited, Level 17, Lumley Centre, 88 Shortland Street, Auckland, New Zealand. Order means a limit order pursuant to which you may instruct us enter into a Transaction only when a Target Rate has been reached. Order Confirmation means the notification we send you confirming the details of the Order you have entered into with us. Rate means the foreign currency exchange rate that we quote you for a Transaction . Spot Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed rate within 48 hours of the contract being entered into. Target Rate means the rate at which an Order is triggered. Transaction means a Spot Contract, a Forward Contract or an Order, and shall be taken to refer to a series of transactions pursuant to standing instructions given by you. Websites means any websites owned by us including but not limited to nzforex. co. nz. CORPORATE CLIENT AGREEMENT TERMS AND CONDITIONS 1.1 Capacity - These terms and conditions apply to registered companies, registered associations, registered co-operatives or statutory bodies (quotthe Clientquot or quotyouquot) who are dealing with NZForex (quotNZForexquot, quotusquot or quotwequot) through any of our Websites. 1.2 Structure of this Agreement - This Agreement is a master agreement that applies to all Transactions that you subsequently enter into with us. The specific transactional details of each Transaction, including the currencies to be exchanged and the amount of the transaction, will be agreed separately when you book the Transactions they will constitute separate agreements in their own right, but will incorporate these terms and conditions. 1.3 Other Documents - You acknowledge that you have been provided with copies of the following documents: (i) Product Statement. (ii) Privacy Policy. (iii) Website Use Agreement. (iv) Regulatory Statement. 2.1 Services - We offer a money transmission service by means of Spot Contracts and Forward Contracts. 2.2 No Margin or Speculative Trading - We do not offer any form of margin or speculative trading facilities. When you enter into a Transaction, you must deliver to us the full amount of the funds you are transferring on or before the Delivery Date. 2.3 No Exchange Rate Set-Off - We will not agree to enter into any kind of set-off arrangement that would allow you to pay us only the amount of any loss, or for us to pay you any profit, that might be realised as the result of exchange rate movements on settlement of the Transaction. 2.4 No Financial Advice - We will not take into account your specific current or future financial situation or investment needs when we enter into a Transaction with you. We will not provide any recommendation or give any opinion in relation to a Transaction. We may provide you with information in relation to the mechanics of the Transaction you are proposing to enter into. You must obtain your own financial advice and make your own assessment as to whether our service is appropriate for your requirements. You must select the type and timing of each Transaction you enter into yourself. 2.5 Ownership of Funds - You may not enter into Transactions on behalf of third parties. You must be the owner of any funds that are the subject of a Transaction. 3 Your Instructions 3.1 Authorised Signatories - You must appoint one or more Authorised Signatories (even if you have a sole director who has already signed this Agreement in the capacity of a director). An Authorised Signatory may have unlimited authority to give us Instructions on your behalf or you may specify the stages of a Transaction they are authorised to undertake. We will rely on Instructions received by the individual/s appointed by you as Authorised Signatories in this agreement until such time as you revoke or vary that authority by giving us 48 hours notice in writing. If you wish to change the Authorised Signatories, you may do so by completing a Change of Authorised Signatory Form or otherwise notifying us in writing. 3.2 Username and Password - We will issue each of your Authorised Signatories with a username and password in order that they may provide us with Instructions online, by telephone or by email, subject always to any limits on authorisation that you may have set in this agreement. It is your responsibility to ensure the security of each of your Authorised Signatoriesrsquo username and password. We will accept any Instructions received pursuant to the use of the username and password without checking the identity of the user or their level of authorisation and you will at all times be bound by those Instructions. 4.1 Transaction Binding - If you wish to enter into a Transaction, you may do so by giving us Instructions online, by telephone or by email. The Transaction will be legally binding on you when we receive your Instructions in accordance with this paragraph 4 or paragraph 5. 4.2 Online Auto Confirm Transaction - If you enter into an Auto-Confirm Transaction online, the Transaction will be legally binding on you as soon as we receive your electronic Instructions. We will provide you with confirmation of the Transaction Details on the screen at the time you book the Transaction, but we will not provide you with any subsequent confirmation of any kind, unless you request it. 4.3 Online Booking Confirmation - If you book a Transaction online that is not an Auto-Confirm Transaction, we will attempt to contact you by telephone within 15 minutes of your online booking to confirm the Transaction details. The Transaction will be legally binding on you at the conclusion of the telephone call. If we cannot contact you by telephone on the number you have given to us within 15 minutes of your booking, we reserve the right to cancel the booking and not enter into the Transaction. 4.4 Email Booking - It you book a Transaction by email, the Transaction will be binding on you when we process your email. You acknowledge that, if you choose to book a Transaction by email, it may not be processed immediately. When we process your Instructions, we will send you an email headed quotDeal Confirmationquot. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction that have already been agreed in the telephone conversation, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. 4.5 Telephone Booking - If you book a Transaction by telephone, the Transaction will be legally binding at the conclusion of the telephone call. We will send you an email headed quotDeal Confirmationquot. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction that have already been agreed in the telephone conversation, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. In the event of any dispute, the transcript of our telephone conversation may be used as evidence as to the terms of the agreement that was entered into. 4.6 Cancellation - Once a Transaction has become legally binding, you may not cancel the Transaction in any circumstances. You may only take action to correct any of the Transaction details set out in the Deal Confirmation if the Deal Confirmation does not reflect the transaction details that have already been agreed. 4.7 Out-of-Market Quotes - If we quote you a Rate that is clearly a mistake on our part (quotOut-of-Market Quotequot) as the result of a technical or human error, it is not binding on us. You must notify us as soon as the mistake comes to your attention and we will requote the Rate as soon as possible. 4.8 Prompt Performance by You - You acknowledge that exchange rates can fluctuate rapidly, so the Rate we quote you is contingent on the prompt performance of your obligations. We reserve the right to requote the Rate if you do not provide us with requested information or funds on time. 5 Forward Transactions 5.1 Forward Contract Details - A Forward Contract can only be booked by telephone and will become legally binding as and from the time that the Transaction details are orally agreed between us in the telephone call. After the telephone call, we will send you a Deal Confirmation. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. If you do not receive the Deal Confirmation, the Transaction is still legally binding and will be evidenced by the transcript of the telephone conversation in which it was booked. 5.2 Advance Payment - You acknowledge that we bear the risk that you might default on settlement of your Forward Contract and, to meet this settlement risk, we reserve the right to request that you make one or more Advance Payments in relation to all Forward Contracts. We may request an Advance Payment both at the time you book the Forward Contract and at any time prior to the Maturity Date. You acknowledge that the amount of any Advance Payments requested will be determined by us in our discretion and that we may request an Advance Payment even if we have entered into a credit limit arrangement with you. You acknowledge that any Advance Payment is a part-payment of the full amount of the Forward Contract, that you do not retain any interest in, or have any right to be repaid, any Advance Payment, and that in accordance with paragraph 6.6, we will not pay you any interest on any Advance Payment. 5.3 Failure to Pay an Advance Payment - If we have asked you to make an Advance Payment, you must pay the amount we have requested on the date we have nominated. If you do not do so, we reserve the right to Close Out the Forward Contract in accordance with paragraph 9. 5.4 Change to the Maturity Date - You may ask us to bring forward the Maturity Date (quotpre-deliveryquot) or to extend the Maturity Date (quotroll overquot) in relation to the whole or only part of your Forward Contract. You acknowledge that we may agree to such a request entirely at our discretion. If we agree, you acknowledge that the Rate will be adjusted to account for the timing of the new Delivery Date. 5.5 Settlement - You must transmit to our nominated account the full amount of the funds that are the subject of the Forward Contract, less any Advance Payment already paid, together with any service fees that we have requested, on or before the Maturity Date. 6.1 Spot Contract Payments - You must initiate payment into our nominated account of the full amount of a Spot Contract on the day the Transaction becomes legally binding in accordance with paragraph 4. If we have not received the funds within 2 business days, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.2 Forward Contract Payments - You must ensure that you pay into our account the full amount of all Forward Contracts on or before the Maturity Date. If we have not received the funds by the Maturity Date (or any agreed change to the Maturity Date), we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.3 No Cash or Cheques - You acknowledge that we do not accept cash or cheques. You agree to make all payments to our account electronically and you acknowledge that we will transmit your funds by electronic means only. 6.4 Full Amount - All payments must be received by us in cleared funds and for the full amount being transferred, including any transaction fees that may be payable and any service fees that have been requested by us, before we will credit your Beneficiary Account. In the event that we agree to make a payment for you without having received the full amount, you acknowledge that we are not waiving our right to ask you for the full amount after the Transaction has been processed. 6.5 No Funds Held On Trust - You acknowledge and agree that we do not hold any payment by you (including any Advance Payment) or any foreign currency funds purchased in connection with a Transaction on trust and will not put any such funds into a separate bank account. 6.6 No Interest Paid - You acknowledge that we will not pay to you any interest on any payment by you (including any Advance Payment) or any foreign currency funds purchased in connection with a Transaction or otherwise. 6.7 Funds Held by Us without Instructions - In circumstances where you ask us to hold foreign currency funds purchased in connection with a Transaction pending your further instructions, you should provide us with your Instructions as soon as possible if you do not do so within 3 months, we will transfer the foreign currency funds into your Beneficiary Account without interest. 7 Beneficiary Account 7.1 Beneficiary Account - You must provide us with full details of your Beneficiary Account, including the full name and address of the account holder and the full name and address of the beneficiary bank, on or before the date that we nominate. If you fail to do so, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 7.2 Beneficiary Account Number - We will rely solely on the account number you give us for your Beneficiary Account and will not check to ensure that the name provided by you accords with the account number you have given us. 8.1 Legally Binding - You may enter into an Order online, by telephone or by email. Subject to your right to cancel the Order in accordance with paragraph 8.2, the Order will become binding as and from the time that your Instructions are received by us. After we receive your Instructions, we will send you an Order Confirmation. The Order Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us immediately on receipt of the Order Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. 8.2 Cancellation of Orders by Telephone Only - You may cancel an Order at any time before the Target Rate is reached by giving us notice by telephone. You may not cancel an Order after the Target Rate has been reached, whether or not we have notified you that the Target Rate has been reached. When the Target Rate is triggered, you are legally bound by the Transaction. 8.3 Payment - We will notify you by telephone or email as soon as possible on the Business Day or on the next Business Day after the Target Rate has been reached. As soon as you receive our notification, you must take action to ensure that the funds reach our account by the Delivery Date. If we do not receive the funds in time, we reserve our right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 9.1 Closing Out Transactions - We may Close Out a particular Transaction and all current Transactions that you have with us, without notice to you: (i) if you fail to make any payment when it is due, including the payment of any Advance Payment that has been requested by us (ii) if you fail to provide any material information we have requested (iii) any information you have provided to us or any warranty you have given to us is or becomes, in our opinion, materially inaccurate, incorrect or misleading (iv) on the occurrence of an Insolvency Event (v) if the performance of our obligations under this Agreement become illegal (vi) if a serious dispute has arisen between us or (vii) if you breach a material term of this Agreement or of any Transaction. 9.2 Consequences of Closing Out - When we Close Out any or all of the Transactions that you have entered into, we buy back the currency that we have purchased in connection with the Transaction at prevailing market rates chosen by us in good faith. If the value of the currency you have asked us to exchange has strengthened, a loss will be incurred on the Transaction and you will be liable to pay us the amount of that loss, together with any expenses, premiums, commissions or other fees incurred by us. 9.3 No Payment of Profit - We will not pay you any profit arising from Closing Out a Transaction in any circumstances. 9.4 Payment of Loss - You acknowledge that the amount of any loss realised on the Closing Out of a Transaction is a debt payable by you. You agree that we may immediately deduct the total amount of any loss (together with any expenses, premiums, commissions or other fees) from any refund owed to you upon Closing Out a Transaction (for example, the amount of any Advance Payment). If the amount we are seeking to recover exceeds the amount of refund owed to you, you agree to pay the balance within 7 days of being notified by us of the total amount due. 9.5 Interest - You agree that we may charge you interest on any sum that remains payable to us after we Close Out any or all of your Transactions at a rate of 2 per annum over the official cash rate published from time to time by the Reserve Bank of New Zealand (or of such monetary authority as may replace it). Interest will accrue and will be calculated daily and be compounded monthly from the date payment was due until the date full payment is made by you. 9.6 Default Notification - You must notify us immediately if you become aware of any event referred to in paragraph 9.1 above. 9.7 Notice of Monies Due - If we Close Out a Transaction, we will send you a written statement explaining the amount of any sums that may be payable to us, the amount of any refund owed to you and the amount of deductions made by us from that refund. 10 Anti-Money Laundering and Counter-Terrorism Financing (quotAML/CTFquot) 10.1 AML/CTF Compliance - You undertake that you will not knowingly do anything to put us in breach of the Financial Transactions Reporting Act 1996, the Terrorism Suppression Act 2002, the Criminal Proceeds (Recovery) Act 2009, or the Anti-Money Laundering and Countering the Financing of Terrorism Act 2009 and other subordinate instruments (ldquoAML/CTF Lawsrdquo). You undertake to notify us if you become aware of anything that would put us in breach of AML/CTF Laws. 10.2 Provision of Information - If requested, you undertake to provide additional information and assistance and comply with all reasonable requests to facilitate our compliance with AML/CTF Laws in New Zealand or an equivalent overseas jurisdiction. 10.3 No Grounds for Suspicion - You undertake that you are not aware and have no reason to suspect that: (i) the money you are transferring is derived from or related to money laundering, terrorism financing or similar activities (ldquoIllegal Activitiesrdquo) (ii) the money you are transferring will be used to finance, or in connection with, Illegal Activities. (iii) the money you are transferring is or may be relevant to the investigation or prosecution of any person for a money laundering offence (iv) the money you are transferring is or may be relevant to the enforcement of the Criminal Proceeds (Recovery) Act 2009 or the Terrorism Suppression Act 2002. 10.4 Consent to Collection of Information by Us - We are subject to AML/CTF Laws. You consent to us disclosing in connection with AML/CTF Laws any of your Personal Information (as defined in the Privacy Act 1993) we may have. 10.5 Freezing or Blocking Transfer of Funds - In certain circumstances, we may be obliged to freeze or block an account where it is used in connection with Illegal Activities or suspected Illegal Activities. Freezing or blocking can arise as a result of the account monitoring that is required by AML/CTF Laws. If this occurs, we are not liable to you for any consequences or losses whatsoever and you agree to indemnify us if we are found liable to a third party in connection with the freezing or blocking of your account 10.6 Right to Refuse to Provide Our Service - We retain the right, at any time, to refuse, in our sole discretion, to provide our service. 11.1 Disputes Policy - If you have a problem with our service, you should initially bring your complaint to our attention so that we can deal with it in accordance with our internal disputes policy. Our complaints officer will attempt to resolve the dispute to your satisfaction as quickly as possible. 11.2 Dispute Resolution Scheme - If the dispute cannot be resolved under our internal disputes policy, you must then formally submit the dispute to the approved dispute resolution scheme of which we are a member for the purposes of the Financial Service Providers (Registration and Dispute Resolution) Act 2008 for determination in accordance with the rules of that scheme and the Financial Service Providers (Registration and Dispute Resolution) Act 2008. 11.2 Legal Action - Nothing in this paragraph prevents either of us from approaching a court for an urgent injunction and nothing prevents us from taking immediate legal action to recover any amounts that you may owe us as the result of Closing Out a Transaction/s under paragraph 9. 12 Limitation of Liability 12.1 No Liability for Delays - You acknowledge that delays in the transmission and receipt of payments may occur. In particular, you acknowledge that we operate an online dealing platform that could be subject to technical, or other, problems, the nature and duration of which may be beyond our control. Our service also involves the use of intermediaries who are outside our control. Accordingly, while we do everything reasonably in our power to ensure the timely transmission of funds, we cannot guarantee that transfers of funds will always be made on time and, subject to paragraph 12.4, cannot accept any liability to you for any loss suffered by you as a result of any delays in the transmission of funds. 12.2 Liability Limited - Subject to paragraph 12.4, we do not in any circumstances assume liability to you in excess of the amount of money you have actually paid to us in relation to any particular Transaction. Subject to paragraph 12.4, we will not be liable to you for any form of consequential damages or loss that you may suffer as a result of: (i) delays in the transfer of your funds or (ii) our refusal at any time to transfer your funds. Without in any way limiting the effect of this paragraph or any other paragraph of this agreement, quotconsequential damagesquot shall be taken to include damages arising from: (i) loss of business (ii) loss of opportunity to realise a gain as a result of foreign exchange fluctuations (iii) loss of any other opportunity or (iii) loss of interest on funds. For the avoidance of doubt and without limiting any other provision of this Agreement: (a) if your funds are sent to the wrong account or otherwise fail to reach your Beneficiary Account as the result of a mistake made by us, we will credit your Beneficiary Account in the full amount of the funds you expect to receive (subject always to your obligations under paragraph 7.2), but that shall be the full extent of our liability to you (b) if we Close Out or refuse to process one or more of your Transactions for any reason, subject to any rights we may have under clause 9.4, we shall refund to you any previous payments made by you in connection with the relevant Transactions by way of Advance Payment or otherwise, but that shall be the full extent of our liability to you. 12.3 If you are a consumer (as defined in the Consumer Guarantees Act 1993 (ldquoCGArdquo)) and are acquiring or holding yourself out as acquiring the services for a business purpose, the CGA will not apply. 12.4 Subject to paragraph 12.3, nothing in this Agreement will affect any rights you or any other person may have under the CGA. 13 Warranties and Indemnities 13.1 Your Warranties - You agree that the following statements are true and accurate, and you acknowledge that we may refuse to process, or Close Out, a Transaction if we find at any stage that they are not true and accurate: (i) you are incorporated and/or registered and have full authority to enter into this Agreement and any Transaction/s (ii) you are the beneficial owner of the money being transferred (iii) you will inform us if you are acting as: (a) a corporate trustee of a trust or (b) a corporate partner of a partnership (iv) if you are acting as a corporate trustee of a trust, you are properly authorised to enter into this Agreement and any Transactions in accordance with the terms of the relevant trust deed (v) you have a valid commercial reason for entering into each Transaction and will not enter into any Transaction for speculative purposes and (vi) in making a decision to enter into a Transaction, you will not rely on any information that may be provided from time to time by us on our website or by our employees or consultants. 13.2 Your Indemnity - You agree to indemnify us for any costs, expenses or fees we may incur as a result of your failure to perform your obligations under this Agreement, whether they arise under paragraph 9 or in some other way. This includes any legal costs, on a solicitor and own client basis, that we may incur in order to enforce our rights or recover any amounts you owe us. You also agree to indemnify us for any fees, costs, duties and taxes charged by third parties, including fees charged by your beneficiary bank, whether or not those fees or charges were notified to you in advance. You also agree to indemnify us and our officers, employees and agents in respect of any loss, damage, cost or expense which we or they may sustain or incur arising from or related to any claim brought by a third party arising from a breach by you of this Agreement. 14.1 Personal Information of Authorised Representatives - You acknowledge that, in order to provide our service to you, we may need to obtain certain information of a personal nature (quotPersonal Informationquot) about your Authorised Representatives. You agree that the terms of the privacy policy as provided to you (and as may be amended from time to time) form part of this Agreement. In addition to the terms set out in such privacy policy, the other provisions of this paragraph 14 apply to Personal Information. You agree to provide us with any such Personal Information that we request and you agree that, in relation to any information you give us, you have obtained the consent to the collection, use and disclosure of the information from the individual/s concerned. You acknowledge that if you refuse or fail to provide any requested information relating to your Authorised Representatives, we may not be able to process any Transaction/s for you. 14.2 Contact Us - If you have any questions about the collection and use of your Personal Information, you may contact our Compliance Manager on 0800 161 868 or at compliancenzforex. co. nz. 14.3 Access to your Personal Information - Under the Privacy Act 1993, individuals have rights of access to and correction of their Personal Information that NZForex holds. This can be done by contacting our Compliance Manager. 14.4 Purpose of Collection - We collect Personal Information in order to provide our service to you and to satisfy our regulatory obligations under the AML/CTF legislation referred to in paragraph 10. 14.5 Organisations who may receive your Information - We may provide Personal Information to any government regulatory bodies that normally require it or may request it. 14.6 Use of Personal Information - You will ensure that your Authorised Representatives agree that we may use any information we collect about them for the purposes of complying with our obligations under any AML/CTF Laws and for any other purpose directly related to the provision of our services. 14.7 Information Correct and Up to Date - You must ensure that all information you or your representatives give to us is accurate and up-to-date at all times. You must tell us if any details change as soon as practicable. 14.8 Protection of Information - We collect and store all information electronically and take all reasonable steps to protect information from unauthorised access, but we cannot accept liability for unauthorised access or use of information. 14.9 Retention of Information - Any information collected by us, including telephone recordings or transcripts, may be kept or destroyed in accordance with our information retention policy. 14.10 Recording Phone Conversations - You consent, and will ensure that your Authorised Representatives consent, to the electronic recording of all telephone conversations that take place between us without an automatic warning tone or warning message being given and you agree that we may use the recordings as evidence in any dispute or anticipated dispute between us. 14.11 Electronic Databases - You acknowledge and agree that we may access any electronic databases necessary to assist us to identify you and to assess your credit worthiness. 15 Misdirected Funds 15.1 Your Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by you, and we have acted in accordance with your Instructions, we will be under no obligation either to recover the funds or to resend the funds to the correct Beneficiary Account. You will need to book a new Transaction. 15.2 Our Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by us, we will take urgent action at our own expense to recover those funds, provided that you take immediate action to assist us to recover any such funds if the mistaken beneficiary is related to you or associated with you in some way. 16.1 Notices - Where notice in writing is required under this Agreement, it may be sent by you to us by post or email. We do not accept faxed correspondence. Proof of posting will be proof of receipt in the case of email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent by us to you to the last known postal address or email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 16.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this Agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 16.3 Governing Law - This Agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New Zealand and you submit to the non-exclusive jurisdiction of the courts of New Zealand. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Authorise means authorise the stage of a Transaction when we transmit your funds from our account to your nominated beneficiary account. Authorised Representative means an individual who is a director or officer authorised to execute this Agreement or an Authorised Signatory. Authorised Signatory means an individual appointed and authorised by you to provide Instructions to us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Beneficiary Account means the account to which you are sending your funds. Booking means booking a Transaction by providing us with all of the relevant Transaction details. Business Day means a day on which we are open for business which shall not include Saturday and Sunday, New Yearrsquos Day, Christmas Day, Boxing Day, but will include Good Friday and Easter Monday. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in paragraph 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Deal Confirmation means a written communication, however described, provided by us confirming the details of any Transaction that you have booked by telephone, email or online, which shall be an error correction mechanism only. Delivery Date means the date on which we have requested that you deliver your funds to our account for transmission. Dual Verification means verification of different stages of a transaction by different individuals. Exercise means exercise or take up an Option. Expiry Date means the date on which an Option must be Exercised, failing which it will expire. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. Insolvency Event means that: (a) you are insolvent or unable to pay your indebtedness as it falls due or are deemed to be so under any law or (b) you stop or suspend payment of any indebtedness or threaten to do so or (c) you make, or propose to make, any compromise, assignment, arrangement or composition with, or for the benefit of, your creditors or (d) any step is taken to place you into voluntary administration or (e) an order is made, resolution passed or other step taken by a person for your liquidation, except for the purpose of and followed by a reconstruction or reorganisation (not involving or arising out of insolvency) or (f) you are declared at risk pursuant to the Corporations (Investigation and Management) Act 1989 or (g) a statutory manager is appointed, or any step is taken with a view to any such appointment, if your respect under the Corporations (Investigation and Management) Act 1989 or (h) a security interest in your property becomes enforceable. Instructions means a request made by you to enter into a Transaction and shall be taken to include any information, communications or documents incidental to or relating to a Transaction whether we process the Transaction or not. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by us and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. Multiple User Access means authorisation of more than one individual. NZForex means NZForex Limited (CN: 2514293) whose registered office is C/o Macquarie NZ Limited, Level 17, Lumley Centre, 88 Shortland Street, Auckland, New Zealand. Option or Option Agreement means an agreement pursuant to which you have the right but not the obligation to enter into a specified foreign currency transaction on the Expiry Date. 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